• وبلاگ : ღ لحظاتي پر از نــور ღ
  • يادداشت : ماه رمضان امسال
  • نظرات : 4 خصوصي ، 5 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + سپيده 
    سلام دوست عزيز
    باز ممنون بابت پاسختون
    برام دعا کنيد که مثل شما حافظ قرآن بشم و البته عامل
    پاسخ

    سلام، خواهش ميکنم، انشالله همگي از حافظاي عامل به قرآن باشيم.
    + سپيده 
    سلام و ممنون بابت پاسختون
    ويه سوال ميشه بدون رفتن به کلاس و نياز به استاد حفظ هم حافظ شدبه خاطر اين که من دسترسي به کلاس ندارم
    ويه سوال ديگه روزي چند صفحه مناسبه که حفظ کنيم ؟
    پاسخ

    سلام، چرا که نه! در مورد ميزان حفظ روزانه هم بسته به ميزان تواناييتون مي‌تونيد 1ص يا نيم صفحه يا يک سوم صفحه حفظ داشته باشيد.اگه محفوظاتتون رو به يه نفر هم تحويل بديد عالي ميشه!!
    + سپيده 
    سلام دوست گرامي
    به وبلاگتون مراجعه کردم متوجه شدم حافظ قرآن هستين
    منخيلي دوست دارم که به اميد خدا حافظ بشم ولي چندبارتلاش کردم ولي بيش از يه جز نتونستم مي تونيد کمک کنيد که چه طور حفظ کنم چه قدر وقت بايد بزارم و اينکه آيا استعداد خاصي ميخاد و چه کار کنتم يادم نره؟
    ممنون اگه هر تجربه دارين در اختيارم بذارين
    پاسخ

    سلام خانمي، به نظرم حفظ قرآن استعداد خاصي نياز نداره فقط پشتکار خيلي مهمه! و اينکه حفظتون رو با معني و تفسير پيش ببريد تا حفظ براتون يه تفريح شاد بشه و ازش لذت ببريد. اما خب هر کاري اصول خاص خودش رو داره.اصول کلي حفظ :1) نگاه کلي به آيات:با مطالعه تفسير ديد کلي نسبت به آياتي که بنا داريد حفظ کنيد به دست آوريد2) مطالعه ترجمه آيه3)مطالعه تفسير آيه:استفاده از تفسير نمونه به دلايلي که ذکر مي‌شود مناسب تر به نظر مي‌آيد.- در اين تفسير، ابتداي هر سوره محتواي کلي سوره مشخص شده و يک ديد جامعي نسبت به مفاهيم کلي سوره ارايه مي‌شود.- ارتباط زيبايي بين آيات، که اغلب از چشم خواننده عادي پنهان است به نحو احسن بيان شده است و اين کمک شاياني به تثبيت مفاهيم آيات در ذهن مي‌کند.( اگر وقتتان کم است مي‌توانيد به جاي تفسير 27 جلدي،برگزيده تفسير را که 5 جلد بيشتر نيست مطالعه داشته باشيد.)4)گوش دادن به نوار و تکرار:زمان لازم و ميزان تکرار در گوش دادن به آيات کاملا به تمرکز و استعداد حافظ بستگي دارد که به مرور آن را تجربه خواهد کرد.ابتدا آيه اول را طبق مراحل فوق حفظ کنيد. تا آيه را کامل حفظ نکرده‌ايد سراغ آيه بعدي نرويد. حفظ آيه بعد را مثل آيه قبلي انجام دهيد.توجه داشته باشيد هر بار که حفظ آيه اي را به پايان مي‌رسانيد، از اولين آيه اي که در آن روز حفظ کرده ايد تا جديدترين آيه از حفظ بخوانيد.اين کار را تا پايان حفظ آخرين آيه روزانه تکرار کنيد.0) دوره محفوظات:دوره محفوظات مهمترين بخش حفظ قرآن است.دقت داشته باشيد که يک حافظ وقتي موفق است که 1) حفظش روي اصول باشد (از پايه محکم باشد )2)محفوظاتش را مرتبا دوره کند.محفوظات به دو دسته تقسيم مي‌شوند، محفوظات جديدتر ( 5 تا 7 روز پيش) و محفوظات قديمي تر (جزء هاي قبلي).محفوظات جديد مي‌بايست هر روز مرور شوند.ولي محفوظات قديمي‌تر (مخصوص حافظان بالاي 1 جزء) مي بايست قبل از اتمام حفظ جزء جديد، طبق يک برنامه منظم در هر 7 روز يا 10 روز يا بيشتر، بسته به ميزان محفوظات حافظ، دوره شوند.تذکراتي در مورد قرآن :1) حدالمقدور قرآني که جهت حفظ انتخاب مي کنيد تا پايان مرحله بايد ثابت باشد.2) رسم الخط عثمان طه توصيه مي شود.3) از قرآن بدون ترجمه جهت حفظ استفاده کنيد.
    + طهورا 

    سلام نور الهدا جونم خوبي

    مباررك باشه عزيزم . نميدوني چقدر خوشحالم

    چه سعادتي از اين بالاتر كه حافظ كل قرآن بشي

    براي من هم دعا كن

    پاسخ

    ممنون طهورا جان اميدوارم بتونم عامل به قرآن باشم،انشالله به زودي زود خبر حافظ کل شدن شما رو بشنويم.